Dr Karolina Churska-Nowak miała duże doświadczenie dydaktyczne, prowadziła zajęcia z przedmiotów z zakresu socjotechniki, komunikowania politycznego i marketingu w ośrodkach akademickich w Poznaniu, Kościanie, Gnieźnie, Pleszewie, Ostrowie, Wągrowcu, Pile. Jej działalność w branży edukacyjnej była wieloaspektowa, zawsze jednak związana z dążeniem do poprawienia jakości polskiego szkolnictwa, nie tylko wyższego, promowania koncepcji ustawicznego kształcenia się wśród młodzieży szkolnej, studentów i absolwentów.
Przejawem aktywności dr Karoliny Churskiej-Nowak w tym zakresie było m.in. założenie wydawnictwa wydającego czasopismo przeznaczone dla maturzystów pod nazwą "Kierunek-studia", a także współpraca z wieloma poznańskimi i wielkopolskimi uczelniami wyższymi w zakresie poprawy komunikacji o ich ofercie edukacyjnej. Pracowała na Wydziale Zamiejscowym Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Poznaniu na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu na kierunku politologia, gdzie, obok aktywności naukowej i dydaktycznej z wielkim zaangażowaniem pełniła funkcję Prodziekana. W ramach piastowanej funkcji dr Karolina Churska-Nowak odpowiadała merytorycznie za jakość dydaktyki i procesu kształcenia, nawiązywanie współpracy z pracodawcami, prowadzenie spotkań z politykami, dziennikarzami, konstruuowanie programów studiów, mających na celu przekazanie studentom nie tylko wiedzy, ale i umiejętności, które mają lepiej przygotowywać ich do wejścia na rynek pracy. Zwieńczeniem Jej pracy organizacyjnej było przygotowanie nowatorskiej koncepcji modułowego systemu kształcenia na kierunku politologia oraz opracowanie kierunkowych efektów kształcenia dla profilu praktycznego na tym właśnie kierunku studiów. Innowacyjność projektu polegała m.in. na powszechnym zaangażowaniu praktyków-pracodawców, zarówno na etapie przygotowania koncepcji programu kształenia, jak i opracowania szczegółowych założeń poszczególnych modułów i ich sylabusów. Podjęta współpraca zaaowocowała podpisaniem licznych porozumień, których przedmiotem jest m.in. aktywny udział pracodawców w realizacji nowego programu kształcenia.
Dr Karolina Churska-Nowak wierzyła, co nie jest zjawiskiem popularnym, że w nowych warunkach społeczno-gospodarczych w Polsce, doskonale odnajdują się humaniści, wyposażeni w miękkie, społeczne kompetencje, "z natury" elastyczni, krytyczni w oglądzie rzeczywistości, świadomi procesów, które zachodzą w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.