W dniach 2 - 9 czerwca uczestniczę w obradach 7th Global Conference on Economic Geography odbywającej się w Clark University w Worcester.
W ramach aktywnego udziału w konferencji Zespół, którym kieruje zaprezentuje wyniki badań wykonanych w ramach projektu TIPERICO oraz założenia nowego projektu RECORU wygłaszając referat pt. Reinterpretation of Regional Resilience in the Context of Global Crises – Experiences of Internal Peripheries in Poland and Challenges for the EU's external border regions.
Możliwość prezentacji naszych wyników oraz cenne głosy w dyskusji wykorzystamy w dalszych pracach naszego zespołu projektowego.
Zapraszam na kolejny dyżur dla studentów, który odbędzie się w dniu 10 czerwca 2025 r. (wtorek) w godzinach 12.00-14.00.
Za zaistniałe zmiany przepraszam.
W dniach 22-23 maja uczestniczę w Warsztatach Unii Uczelni, które stanowią okazję do dorocznego spotkania członków tego Stowarzyszenia. Warsztaty odbywają się pod hasłem: Innowacje w kształceniu na kierunkach studiów związanych z gospodarowaniem przestrzenią w kontekście nowych wyzwań demograficznych, cyfrowych, klimatycznych oraz systemowych. Spotkanie zostało zorganizowane przez Katedrę Gospodarki Regionalnej i Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego przy zaangażowaniu członków Stowarzyszenia.
Warsztaty zostały poświęcone zagadnieniom dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości (np. sztuczna inteligencja, zmiany klimatu, wyzwania demograficzne, zmiany podstaw systemowych w planowaniu społeczno-gospodarczym i planowaniu przestrzennym), która ma istotne znaczenie dla programów kształcenia w zakresie gospodarowania przestrzenią. Zmiany te wymagają redefinicji zarówno treści, jak i metod dydaktycznych. Celem warsztatów jest wymiana wiedzy i doświadczeń w tym zakresie w ramach dwóch grup:
Warsztaty służą wypracowaniu rekomendacji dla doskonaleniu procesu dydaktycznego i wskazaniu kierunków rozwoju kadr z zakresu gospodarowania przestrzenią. Ważnym aspektem warsztatów jest konfrontacja wyników wypracowanych przez akademików z rozwiązaniami wskazywanymi przez studentów oraz nawiązanie bezpośrednich kontaktów i współpracy między uczestnikami.